PEKASAM DAGING DAN .........

Assalamualaikum semua!!!Segala pujian bagi Mu Ya Allah yg menghidup dan mematikan ku.
Ya Rahman terlalu banyak nikmat yg Kau berikan kpd ku namun terlalu sedikit kalimah syukur yang yg terlafaz dari hatiku. Ampunkan ku ya Allah.

Salam perkenalan dari keluarga DH M.

Segalanya bermula pada 27/9/15 ketika kami melawat ke rumah saudara  di Kg Bukit Larit,Bukit Tembaga,Kedah Darul Aman. Lewat sajian tengahari yang disediakan oleh Wa Som, saya terperasan ada satu item yg agak RARE bagi saya. Hmmmm....yg jelasnya saya dan zaujah menghabiskan hidangan Pekasam Daging goreng dgn JAYANYA. (agak malang saya tak ambil gambar)Rahsia pembuatan Pekasam Daging mula kami korek sedikit demi sedikit.



Balik ke Kuantan memori mkn pekasam daging tu antara yg susah nak hilang. Nak makan tapi susah nak cari. Hmmmmm...Lepas bincang dgn zaujah kami cuba buat sendiri.Beli daging sekilo dgn kwn kat pasar besar Kuantan. Cukup haul daging tu zaujah saya masak dan  ajak keluarga mertua dtg mkn sekali. Rasanya lbh kurang sama yg kami mkn masa kat Kedah ari tu.Balance daging tu kami packing ringkas dan kasi kat kawan2. Komen2 ok pulak.Datang dlm fikiran apa yg Allah nak tunjukkan  pada aku ni.Hmmmmm.....Lets make it as a business.Bermula dengan 3 kilo daging lbh kurang sebulan lalu kemudian 6 kilo......kini saya perlu beli daging percarton bagi memenuhi permintaan yang kian meningkat.Alhamdulillah...Rahmat Allah melampaui batas akal manusia.Buat ejen-ejen yang laku keras dan pembeli-pembeli Pekasam Daging walk-in dan ONLINE terimakasih kami ucapkan atas sokongan.



cari kami :
 call/whatapps :0139119809/0173606791
facebook page: sinar imanhabib enterprise


About the author

Admin
Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

0 comments:

Copyright © 2013 DH MAHABBAH and Blogger Themes.